11 oct. 2009

make a wish

Ma intreb.
De ce vrem un anumit scop pentru toate visele noastre? Zi de zi, fiecare om de pe planeta are o activitate fizica, dar in subconstientul lui se petrece o dorinta. Vrem sa castigam la loto. Vrem sa avem o viata perfecta. Vrem sa gandim corect. Vrem miliarde de lucruri.
Si cu toate ca nu cred in imposibilitate, in anumite momente, cad intr-o stare oribila, in care, pentru o fractiune de secunda, imi trece prin cap gandul ca s-ar putea sa nu se intample. Dureaza putin, dar o simt cu o intensitate prea puternica pentru a o exprima in cuvinte. Si atunci imi aduc aminte de ce mi-a zis o persoana cu un rol important in viata mea: "Iti dai seama ce s-ar intampla daca s-ar indeplini absolut toate dorintele tuturor oamenilor?" La inceput mi s-a parut cel mai frumos lucru care ar putea exista, dar apoi... Mi-am dat seama ca are dreptate. Nu putem imparti acele dorinte in doua. Nu putem separa raul de bine cand e vorba de ceea ce vrem, pentru ca acest lucru ne orbeste, ne spala creierele, ne transforma. Asa ca... Daca asa ceva ar fi posibil... Oare am mai avea vreun viitor? Ar invia mortii? Ar fi Pamantul plat? Am mai exista? S-ar intoarce dinozaurii? Am fi nemuritori? Am fi prea multi, prea putini, prea bogati, prea inteligenti? Daca am fi toate la un loc? Pai... daca am fi toate astea la un loc, iar Pamantul ar fi plat, am cadea de pe el, in gol. (Ce absurd suna)
Asa ca... E bine sa nu avem totul si totusi sa avem ceva. Avem, in noi, puterea de a visa. Visam ziua si noaptea, avem tot dreptul din lume sa ne ocupam non stop de asta. Nimeni nu ne poate lua aceasta placere. Si poate sa se intample, sau poate sa nu se intample. Nu conteaza. Oricum, cat dureaza senzatia in care ne dam seama ca avem ceea ce ne dorim? O secunda? Doua? Apoi uitam. Ne obisnuim, si incepem sa ne dorim altceva. Dar visele cat dureaza...?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu